تبلیغات
اخبار بازی ها و کنسول های مدرن

اخبار بازی ها و کنسول های مدرن
اخبار بازی هاو کنسول های مدرن(ps3,xbox360,pc,willU,nintendo ds,pc vita)
قالب وبلاگ
جدیدترین عناوین
نظر سنجی
شما از چه بازی های خوشتان می آید؟








لینک های مفید

سبک: Miscellaneous/Puzzle
سازنده: Airtight Games
ناشر: Square Enix
پلتفرم: ps3
تـاریخ انتشـــار :
Winter 2012

Portal یکی از نادرترین بازی ها است. یک قانون فیزیک که نیازی به تعریف ندارد. دو پنجره وجود دارد، وارد یکی از آن ها می شوید و از دیگری خارج می شوید. تمام چیزهای دیگر به همین موضوع ساده وابسته هستند. بسیاری از بازی های موفق دیگر هم به همین شیوه ساخته شده اند. Angry Birds در مورد پورت کردن پرندگان است و Mario در مورد مردی که فقط می پرد. Burnout در مورد سریع رانندگی کردن و تصادف است و Left 4 Dead در مورد چهار نفر است که زامبی ها را می کشند. کیم سوییفت (Kim Swift) طراح ارشد بازی Portal بود. او استعدادی بود که Valve آن را درک کرد و استودیوی او را خرید. Valve با Portal 2 فروش فوق العاده ای داشت، ولی سوییفت آنجا را ترک کرد.

او در یک تیم کوچک به نام Airtight مشغول ساخت بازی جدید خود به نام Quantum Conundrum است. یک Adventure اول-شخص با گرافیک کارتونی که تابستان امسال عرضه خواهد شد. او می گوید: "من طراح ارشد Portal بودم و لذت زیادی از ساخت آن بازی بردم. می خواستم یک بازی دیگر همانند آن بسازم، چون ساخت این شکل بازی ها برای اولین بار خیلی جذاب است. من دوست دارم این سبک بازی ها را انجام دهم. من Valve را برای این ترک کردم که یک کار جدید را شروع کنم. من با دوستان خود در Airtight ملاقات کردم، آن ها می خواستند که یک بازی با من بسازند و ما کار خود را روی ساخت این بازی شروع کردیم.

ما تقریباً نزدیک به یک سال روی این بازی کار کردیم و فقط 16 نفر هستیم. دوران فوق العاده ای است." موفقیت Portal باعث نشد که سوییفت درجا بزند و حتی در Valve بماند. او می گوید: "من خیلی دوست داشتم با رندی لوندین (Randy Lundeen) که یکی از بهترین طراح های محیط در Valve است، کار کنم. او وارد پروژه Left 4 Dead شد و من هم به دنبال او بودم." سرگرم کننده، جدید و متفاوت. سوییفت می گوید که Quantum Conundrum تمام این المان ها را در خود دارد. این بازی همانند Portal یک اول-شخص با معما است، ولی فضا و مکانیزم آن خیلی متفاوت تر از آن بازی است. یک پسر 12 ساله وارد آزمایشگاه بزرگ عموی خود که همانند قصر است، می شود.

عموی او که فیتز کوادرنگل (Fitz Quadwrangle) نام دارد، ناگهان غیب می شود. پسر در ادامه، دستکشی پیدا می کند و با استفاده از آن سعی می کند تا عموی خود را پیدا کند. سوییفت می گوید: "فکر می کنم که این بازی می تواند برای همه باشد. فحش در آن وجود ندارد، پس بچه ها هم می توانند آن را بازی کنند. من از همان اول فکر می کردم که این فضای کارتونی به درد این بازی می خورد و نمی توان آن را در یک دنیای واقعی تصور کرد. همچنین فکر می کنم که این بازی خیلی منحصر به فرد است. بازی های زیادی به این شکل نیستند و باز هم می گویم که این بازی می خواهد چیزی جدید و متفاوت را امتحان کند. فکر نمی کنم که فضای کارتونی مختص کودکان باشد.

کارتون های زیادی برای بزرگسالان هستند. مثلاً من هیچگاه یک پسر 5 ساله را پای تماشای Family Guy نمی گذارم. من بازی های کوچک را دوست دارم و خیلی خوب است که مردم واقعاً بازی را تمام کنند. من در تمام کردن بازی ها افتضاح هستم. عاشق بازی ها هستم، ولی نمی توانم آن ها را تمام کنم. اگر آن ها را کوتاه تر بسازید، خیلی بهتر است، خصوصاً برای کسانی که تمام وقت کار می کنند و بچه هم دارند." اندازه تیم Airtight برای ساخت این بازی هم نقش مهمی در ساخت Quantum Conundrum داشته است. سوییفت می گوید: "قطعاً تصمیمات ما در مورد این بازی در راستای توجه به اندازه تیم بود. این موضوع خیلی جالبی در طراحی بازی است و من همیشه این موضوع را در ذهن داشتم."

سوییفت مسلماً مسئول ساخت یکی از بزرگترین بازی های چند سال اخیر است و او خیلی واقع بین هم است. وقتی از او سوال احمقانه ای می پرسید، چشمانش را تکان می دهد و دستانش را از روی شوق و انرژی تکان می دهد. وقتی از او می پرسند که چطور این ایده ها را خلق می کند، می خندد و می گوید: "کشف ایده Quantum Conundrum آنچنان جالب نبود. قدم می زدم تا به نان پزی بروم و یک کیک بخرم و ایده این بازی در یک موقعیت خیلی پوچ به ذهنم رسید. چطور می شود که ناگهان دنیا را تغییر دهیم و مثلاً در آن پرواز کنیم؟ من یک سبک می خواستم." وقتی از او می پرسند که آیا تا همیشه وی را با Portal می شناسند، می گوید: "سعی می کنم که به آن فکر نکنم. همیشه سعی می کنم بازی خوب بسازم و دوران خوبی را با تیم خود داشته باشم و از شغل خودم لذت ببرم." Quantum Conundrum در تابستان امسال برای PC ،XBLA و PSN عرضه خواهد شد.




طبقه بندی: اخبار بازی ها، اخبار بازی های pc، اخبار بازی های xbox360، اخبار بازی های ps3، تاریخ انتشار بازی ها، تصاویر بازی ها، نقد و بررسی بازی ها، پیش نمایش بازی ها،
[ شنبه 19 فروردین 1391 ] [ 02:48 ب.ظ ] [ rezab2 ]
.: Weblog Themes By GamezModern :.

درباره وبلاگ

سلام.من رضا سیدی هستم.امیدوارم از مطالبی که براتون می گذارم خوشتون بیاد.اگه درخواستی داشتید در قسمت نظرات بنویسید.با تشکر
مدیر وبلاگ:رضا سیدی
موضوعات
فروش بک لینک طراحی سایت