تبلیغات
اخبار بازی ها و کنسول های مدرن

اخبار بازی ها و کنسول های مدرن
اخبار بازی هاو کنسول های مدرن(ps3,xbox360,pc,willU,nintendo ds,pc vita)
قالب وبلاگ
جدیدترین عناوین
نظر سنجی
شما از چه بازی های خوشتان می آید؟








لینک های مفید

سری SoulCalibur از جمله بازی های مبارزه ای هستند که سال های زیادی است راهی بازار می شوند و طرفداران خاص خودشان را دارند. این سری از بازی ها به دلیل استفاده از سلاح های سرد در زمان مبارزه، از برتری خاصی نسبت به سایر عنوان های مبارزه ای برخوردار هستند. SoulCalibur IV که 4 سال پیش راهی بازار شد، یک بازی بسیار خوب در سبک مبارزه ای به حساب می آمد و آنقدر خوب بود که نمی شد بازی بهتری در این سبک پیدا کرد. حال در سال 2012 نسخه پنجم این سری از بازی ها راهی بازار شده و استودیوی بازیسازی Project Soul و Namco Bandai به این بازی امید زیادی دارند تا بلکه بتوانند طرفداران این سری از بازی ها را دوباره خوشحال کنند، اما آیا نسخه جدید بعد از گذشت 4 سال توانسته انتظارات طرفداران را برآورده کند؟

 

داستان

داستان این بازی 17 سال پس از اتفاقات نسخه قبل رخ می دهد. شخصیت اصلی این نسخه پاتروکلوس (Patroklos) نام دارد. او فرزند سوفیتیا (Sophitia) است که یکی از شخصیت های محبوب سری بازی های SoulCalibur به حساب می آید. پاتروکلوس به دنبال خواهر گمشده اش پایرا (Pyrrha) می گردد و به همین دلیل در گروهی مرموز فعالیت می کند و هر کاری که رئیس این گروه به او می گوید را انجام می دهد. پاتروکلوس در یکی از همین مأموریت ها به فردی مرموز به نام زویی (Z.W.E.I) برمی خورد که اطلاعات زیادی از خواهر او دارد. در مبارزه ای که میان این دو درمی گیرد، پاتروکلوس شکست می خورد، چون زویی یک گرگنما بوده و با استفاده از قدرت هایش به راحتی او را شکست می دهد.

پاتروکلوس به نزد رئیس گروهش بازمی گردد، اما صحبت های آن ها به سمتی پیش می رود که مشخص می شود رئیس از اسرار زیادی درباره خواهر و خانواده پاتروکلوس باخبر بوده و چیزی به او نگفته است. رئیس فرار می کند و پاتروکلوس نیز به گروهی که زویی در آن حضور دارد، می پیوندد و سعی می کند که خواهرش را به وسیله کمک ها و اطلاعات آن ها پیدا کند. روند داستانی بازی گر چه کلیشه ای است، اما هیجان لازم برای یک بازی مبارزه ای را در بردارد و بازیکنان می توانند با یک انگیزه خوب بازی را دنبال کنند، اما شکل روایت داستان که به وسیله میان پرده هایی از طرح های هنری تشکیل شده اند، خوب نیست و می توانست خیلی بهتر از این ها باشد. داستان در این میان پرده ها بسیار سریع روایت می شود و پس از هر مبارزه اطلاعات مختصری به بازیکنان داده می شوند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که داستان بیشتر بهانه ای است برای پشت سر گذاشتن برخی از مبارزه های بی دلیلی که بازی پیش روی بازیکنان قرار می دهد.

گرافیک

رسم این است که نسخه جدیدی که از یک بازی منتشر می شود، با پیشرفت هایی در زمینه گرافیک نیز همراه باشد، اما این موضوع در بازی SoulCalibur V دیده نمی شود و سازندگان این عنوان، هیچ تغییری در گرافیک بازی ایجاد نکرده اند. همان درخشندگی نسخه قبلی در این بازی نیز دیده می شود. طراحی شخصیت ها در سطح خوبی قرار دارد و در طراحی لباس های آن ها به جزئیات خوبی دقت شده است. در کنار این موضوع، طراحی صورت شخصیت ها در سطح چندان خوبی به نظر نمی رسد و از جزئیات زیادی برخوردار نیستند.

اما نکته اینجاست که این موضوع نیز در نسخه های قبلی قرار داشت و به جرأت می توان گفت که پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است. جلوه های ویژه بازی که با برخورد ضربه ها و استفاده از قدرت های مختلف به وجود می آیند از قسمت هایی هستند که بازی را زیبا کرده و جذابیت خاصی به بازی بخشیده اند. تنوع محیط های بازی بسیار خوب است و بازیکنان در مکان های مختلفی به مبارزه مشغول می شوند. محیط های پس زمینه بازی در برخی قسمت ها در سطح خوبی قرار دارند، اما در برخی از محیط ها، از کیفیت آن ها کاسته شده است. تنوع رنگ ها در این بازی باعث شده که محیط ها زنده و بسیار جالب به نظر برسند. در کل گرفیک SCV در حد دنباله ای که پس از چند سال راهی بازار شده، نیست و تنها می توان گفت که یک تکرار از نسخه قبل است.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های این بازی توسط آهنگسازان مختلفی ساخته شده است. موسیقی ها فضای حماسی ای به بازی بخشیده اند و با توجه به زمان بازی که در قرن 16 میلادی اتفاق می افتد، بازیکنان با فضایی همانند آن زمان در بازی مواجه می شوند. موسیقی ها باعث شده اند که حس افسانه ای بازی بیش از پیش احساس شود و همین موضوع روند بازی و مبارزه ها را هیجان انگیز کرده است. موسیقی های این عنوان توسط جونیچی ناکاتسورو (Junichi Nakatsuru)، هیروکی کیکوتا (Hiroki Kikuta)، اینون زور (Inon Zur)، کریس والسکو (Cris Velasco)، اندرو اورز (Andrew Avers) و توموکی میوشی (Tomoki Miyoshi) ساخته شده اند.

استفاده از این اشخاص باعث شده که تنوع موسیقی ها در این بازی بسیار خوب باشد و بازیکنان کمتر با موسیقی های تکراری مواجه شوند. در کنار موسیقی های خوب این بازی، باید به صداگذاری روی شخصیت ها نیز اشاره کرد. در این قسمت با افت و خیزهایی مواجه هستیم. برخی از صداگذاران بسیار خوب بجای شخصیت ها صحبت کرده اند، اما برخی دیگر نتوانسته اند هیجان خوبی به شخصیت مورد نظر ببخشند. دیالوگ های بازی بسیار ساده و کلیشه ای هستند. البته این موضوع به روند داستانی بازی نیز مربوط می شود. همان طور که گفته شد، روند داستان به شکلی است که در قسمت های کوتاهی روایت می شود و دیالوگ های زیادی نمی تواند در این قسمت ها گفته شوند.

گیم پلی

این سری از بازی ها به دلیل مبارزه با سلاح، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اولین موضوعی که باعث شده این عنوان نسبت به سایر نسخه های قبلی برتری پیدا کند، اضافه شدن قابلیتی به نام Critical Gauge است. این المان جدید که نوعی درجه به حساب می آید، از دو قسمت مختلف تشکیل شده که میزان مشخصی انرژی را در خودش قرار می دهد. به وسیله این انرژی ها می توانید حرکات دفاعی و حمله ای مختلفی را اجرا کنید. با اجرای این قدرت ها صحنه های سینمایی ای در بازی به نمایش درمی آیند که در آن ها شخصیت اصلی فنون مختلفی را اجرا می کند. البته با هر بار استفاده از این قدرت ها، میزان انرژی ای که بدست آوردید، کاسته می شود.

این قسمت شامل دو قدرت به نام های Critical Edge و Brave Edge می شود. این المان های جدید نقش مهمی را در این عنوان ایفا می کنند. در کنار این موضوع، روند مبارزه ها و گیم پلی بازی نیز سریع و خوب از کار درآمده و همچنان هیجان انگیز هستند. در کنار پیشرفت ها و قابلیت های جدیدی که به این عنوان اضافه شده، بازیکنان نیاز مبرمی به این دارند که قسمت آموزشی را پشت سر بگذارند. البته این قسمت نیز بسیار سرسری در بازی پیاده شده و آموزش ها تنها به صورت نوشتاری به شما گفته می شوند. با شروع بازی از قسمت داستانی می توانید مبارزه ها را از درجه های آسان شروع کنید و رفته رفته به مراحل سخت تر بروید.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که بخش داستانی بازی نیز از نظر روند گیم پلی اصلاً خوب پیاده سازی نشده و بازیکنان مبارزه های الکی بسیار زیادی را برای فهمیدن بخش کمی از داستان انجام می دهند. اگر از دنبال کنندگان اخبار بازی بوده باشید، حتماً می دانید که شخصیت اتزیو آدیتوره (Ezio Auditore) نیز از سری بازی های Assassin’s Creed در این بازی به عنوان شخصیت مهمان حضور دارد. شخصیت اتزیو در این بازی بسیار خوب بالانس شده و او از قابلیت های زیادی بهره می برد و قدرتی همانند سایر شخصیت های موجود در بازی دارد و بر خلاف کریتوس (Kratos) که در نسخه های قبلی حضور داشت، از قدرت بیش از اندازه برخوردار نیست. قسمت آنلاین بازی نیز بسیار خوب است و بازیکنان می توانند تجربه بهتری از این عنوان را در این قسمت بدست بیاورند. در این بخش می توانید شخصیت های دلخواه خود را نیز خلق کنید و آن ها را در محیط آنلاین به نمایش بگذارید. همچنین می توانید مبارزه های خود را نیز در محیط آنلاین آپلود کنید تا دیگران بازی شما را مشاهده کنند یا شما مبارزه های دیگران را مشاهده کنید و از آن ها لذت ببرید.

نتیجه گیری

بازی SoulCalibur V یک نسخه بسیار معمولی برای این سری به حساب می آید. انتظارها از این بازی بسیار زیاد بود، اما ما تنها یک تکرار کلی از نسخه قبلی را مشاهده کردیم که تنها با تغییراتی در گیم پلی مواجه بود.




طبقه بندی: اخبار بازی ها، اخبار بازی های xbox360، نقد و بررسی بازی ها، پیش نمایش بازی ها، تصاویر بازی ها،
[ چهارشنبه 19 بهمن 1390 ] [ 03:00 ب.ظ ] [ rezab2 ]
.: Weblog Themes By GamezModern :.

درباره وبلاگ

سلام.من رضا سیدی هستم.امیدوارم از مطالبی که براتون می گذارم خوشتون بیاد.اگه درخواستی داشتید در قسمت نظرات بنویسید.با تشکر
مدیر وبلاگ:رضا سیدی
موضوعات
فروش بک لینک طراحی سایت